در انتظار ذوالبر

در انتظار ذوالبر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند





پيوندهای روزانه
طراح قالب

تخریب کاندیدا‌ها شرعا حرام است/ اگر کسی تهمت اقتصادی به کسی بزند ایمانش از بین می‌رود/ عذرخواهی اوباما پذیرفتنی نیست/ از اقدام شایسته بستن شیر نفت به روی بعضی از کشورهای اروپایی تشکر می‌کنم.


ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با تاکید بر اهمیت رعایت تقوا در انتخابات گفت: در انتخابات نباید به سراغ منکرات رفت و نباید با بی‌تقوایی در عرصه رقابت‌ها حاضر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خطیب نماز جمعه تهران با بیان این مطلب که باید از منکرات انتخاباتی پرهیز کرد، افزود: اولین منکر انتخاباتی تخریب رقبا و جریان‌های حامی آن‌ها است. یعنی اهانت و زمین زدن دیگران. چه با نوشته، چه با گفتار و چه با سی دی. به هر وسیله‌ای دیگر نباید تخریب کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مکرر درباره انتخابات نصیحت کردند و تاکید کردند که تخریب نکنید اما متاسفانه برخی رعایت نمی‌کنند.

خاتمی گفت: کاندیداهایی که از فیلترهای مکرر گذشتند نباید تخریب کنند. تخریب کاندیدا‌ها شرعا حرام است و از مردم می‌خواهم که خودشان آمر به معروف باشند و بداند که جمله هدف وسیله را توجیه می‌کند شعار اسلامی نیست.

وی افزود: دروغ گویی و وعده دروغ دادن از منکرات انتخاباتی است و مخصوصا وعده‌هایی که از عهده یک نماینده ساقط است و از اختیارات مجریان در دولت است، نباید بدهند و مثلا بگویند که آنجا را استان می‌کنیم و یا اینجا شهرستان خواهد شد.

سید احمد خاتمی با تاکید رعایت حریم‌های خصوصی و عومی توسط کاندیدا‌ها و هوادارن، گفت: تصرف در اموال عمومی و خصوصی و عکس چسباندن به دیواری که ملک دولتی است یا حریم خصوصی است جایز نیست و اسباب ناراحتی دیگران را فراهم آوردن است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: خرید رای از دیگر منکرات انتخاباتی است. متاسفانه عده‌ای حاتم بخشی‌هایی می‌کنند و هدایایی می‌دهند که بوی زهر رشوه دارد و این کار از نگاه مراجع ما حرام است.

وی با تاکید بر جلوگیری از اسراف در تبلیغات انتخاباتی گفت: پخش کردن عکس و تراکت بیش از حد نیاز اسراف است و همچین کاندیدا‌ها از بریز و بپاش و تبذیر خودداری کنند، چرا که مردم اولین سوالی که بعد از مشاهده این اقدامات به ذهنشان خطور می‌کند این است که از کجا آورده‌اند.

وی گفت: یکی از منکرات انتخاباتی احیاء تعصبات کور ناسیونالیستی است که اقدامی تفرقه افکنانه است و آنچه ملاک است تقوا و جهاد در راه خداست.

احمد خاتمی افزود: تهمت زدن و افشاگری اقدام حرامی است و بدانید که وقتی مومن تهمت بزند ایمانش از بین می‌رود. اگر کسی تهمت اقتصادی به کسی بزند ایمانش از بین می‌رود.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم گفت: در روزهای اخیر شاهد اهانت آمریکایی‌ها به قرآن کریم بودیم که به گزارش گزارش گران، این اقدام نه سهوی و نه اشتباهی، که اقدامی از سر دشمنی با اسلام بوده است و قرآن‌هایی که زندانیان مسلمان در افعانستان می‌خواندند را جمع کردند و یکجا سوزاندند.

وی ادامه داد: اوباما عذرخواهی کرده است اما این عذرخواهی پذیرفتنی نیست و به صراحت می‌گویم که دنیا بداند دولت آمریکا ضد اسلام است.

احمد خاتمی افزود: این اقدام ددمنشانه، اشتباه نبوده است و دولتمردان آمریکا از اسلام کینه دارند و دیدیم که مردم افغانستان چه واکنش غیرتمندانه‌ای به این اقدام آمریکایی‌ها نشان دادند که این را مصداق غیرت دینی می‌دانیم.

وی افزود: آنهایی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند، علی التحقیق شریک در این جنایات هستند و این‌ها با دولتمردان آمریکا دوست هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از اقدام شایسته بستن شیر نفت به روی بعضی از کشورهای اروپایی تشکر می‌کنم و آفرین بر این اقدام مقتدرانه، این‌ها می‌خواستند با تحریم نفتی ما برای ما بحران درست کنند و به فضل خدا چاهی که برای ما می‌خواستند درست کنند خودشان در چاه افتادند.

وی اضافه کرد: اروپا با طناب پوسیده آمریکا به چاه نیافتد و امروز اروپا با حدود ۵۰۰ کشته ناشی از سرما در این چاه افتاده است.

خاتمی در ادامه با تاکید بر انتخابات مجلس نهم گفت: حضور مردم پای صندوق رای هم واجب عقلی است و هم واجب شرعی. واجب عقلی است از این حیث که تقویت نظام تقویت اسلام ناب محمدی است و واجب شرعی است چرا که مردم نباید از ولی خود جدا شوند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نماد مردمسالاری دینی است و مردم موظف هستند به صحنه بیایند و امانت را به امانتدار بسپارند. مردم باید مجلسی بسازند که در خور شان نظام باشد و البته مردم نباید بی‌حساب پای صندوق رای بیایند و حتما باید به اصلح رای دهند.

وی اظهار داشت: اصلح فردی است که متعهد به ارزش‌ها است و بینش سیاسی در حد مجلس دارد، بصیرت داشته باشد، شجاع باشد و به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته نباشد و به معنای واقعی ولایتمدار باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: آنهایی که ولایتمدار نیستند حادثه آفرینند. آن کاندیدایی که هنوز به مجلس نرفته خلاف قانون عمل می‌کند و آن کاندیدایی که التهاب آفرینی می‌کند، و‌‌ همان بازی فتنه گران را بازی می‌کند، نه تنها اصلح نیست بلکه صلاحیتش هم زیر سوال است.

وی گفت: بعضی کاندیدا‌ها خودشان را پروفسور می‌دانند و نظام را تخریب می‌کنند و می‌گویند به من رای بدهید تا منجی شما باشم. این قطعا بلوف و خالی بندی است و می‌خواهند کاندیدا‌ها با عوام فریبی به مجلس بروند.

خاتمی با تاکید بر این موضوع که نباید از امام و رهبری استفاده ابزاری کرد، گفت: کاندیدا‌ها استفاده ابزاری از امام و رهبری نکنند چرا که امام و رهبری سرمایه نظام هستند و همه جریان‌ها مورد محبت امام و رهبر ی هستند و بعضا دروغ گفته می‌شود که مقام معظم رهبری چنان فرمودند، در حالیکه نفرمودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه تاکید کرد: در عرصه رقابت انتخاباتی از غلوّ پرهیز کنید و عناوینی را در معرفی خود در تبلیغات ذکر نکنید که یا اهمیتی ندارد و یا اساسا دروغ است.

وی ادامه داد: برخی در تبلیغات خود گفتند، مدرس را به مجلس بفرستید. تو مدرسی؟ مدرس بر سر طاغوت فریاد زد و مردم قطعا فریب این تبلیغات اغواگرانه را نخواهند خورد.

خاتمی افزود: اخلاق انتخاباتی اقتضاء می‌کند که پایان رقابت رفاقت باشد و اگر آنانی که به رای آورندگان تبریک گفتند یعنی اخلاق رقابت را اعایت کردند و اگر شلوغ کردند و نخواستند تمکین کنند این‌ها بد اخلاق‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که انشاءالله حضوری باشکوه در روز انتخابات را شاهد خواهیم بود، گفت: این بهار تمام می‌شود، رو سیاهی بر ذغال‌هایی که نتوانستند با ملت همراه شوند خواهد ماند و پرونده‌شان سیاه‌تر خواهد شد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مورد رد صلاحیت شدگان هم حرف من‌‌ همان حرف رهبری است و اگر کسی در این عرصه رد صلاحیت شد به این معنا نیست که رد صلاحیت مطلق شده باشد و این امتحانی است برای رد صلاحیت شده‌ها که در این عرصه به قانون تمکین کنند و مردم هم حریم ردصلاحیت شده‌ها را نگه دارند.
 

منبع:http://www.entiran.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 6 اسفند 1390 ] [ 21:42 ] [ یاران ذوالبر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

عمریست که از حضور او جا ماندیم در غربت سرد خویش تنها ماندیم او منتظرست که ما برگردیم ماییم که در غیبت کبری ماندیم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه.
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 فروردين 1394 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 154
بازدید دیروز : 246
بازدید هفته : 570
بازدید ماه : 561
بازدید کل : 53272
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 317
تعداد آنلاین : 1