در انتظار ذوالبر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند





پيوندهای روزانه
طراح قالب

صلوات بر زهرا(علیها السلام)

 

عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(علیها السلام) قالَتْ: قالَ لى رَسُولُ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم) یا فاطِمَةُ مَنْ صَلّى عَلَیكِ غَفَرَاللّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بى حَیثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.
رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) به من گفت: اى فاطمه! هر كه بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و به من، در هر جاى بهشت باشم، ملحق گرداند.

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک؛
مضمون این صلوات در بسياري از کتاب ها ذكر شده است، از جمله:
اللهم صلّ علي فاطمة بنت نبيّك و زوجه وليّك و امّ السبطين الحسن و الحسين ...؛(بحارالانوار، ج 99 ، ص 45)
اللهم و صلّ علي الطاهرة البتول، الزهراء ابنة الرسول، امّ الائمة الهادين ... و مستودعاً لحكمة؛ (همان ، ص 181)
اين صلوات را از زيارت هاي منقوله مأثوره گرفته‌اند. اين ذكر صلوات با نثري زيبا و كوتاه و جامع انشا شده و مضمون آن اين است: "خدايا بر فاطمه و پدرش و شوهر و فرزندانش درود بفرست و بر آن سرّ نهفته‌اي كه درون فاطمه به وديعه گذارده شده (كه حضرت مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف است) درود بفرست".
با ذكر اين صلوات بر تمامي ائمه و فاطمه زهرا علیهم السلام و پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم درود و سلام فرستاده شده است و فضیلت صلوات شامل این مورد هم می شود چنانچه امام صادق علیه السلام می فرمایند: سنگين ترين چيزي كه در روز قيامت در ترازوي اعمال بنده گذاشته مي شود، صلوات فرستادن بر محمد و خاندان مطهر او است.


برچسب‌ها: صلوات بر زهرا(علیها السلام),
[ سه شنبه 29 فروردين 1391 ] [ 11:54 ] [ یاران ذوالبر ]

بسم الله

دیگر دزد دین که نیستم!

روزی کسی در راهی بسته ای یافت که در آنها چیزهایی گرانبها بود و آیته الکرسی هم پیوست آن بود آن آن فرد بسته را به صاحبش رد کرد.او را گفتند چرا این همه مال را از دست دادی؟گفت:صاحب مال عقیده داشت که این آیه مال او را  از دزد نگاه میدارد و من دزد مال هستم نه دزد دین!اگر آن را پس نمیدادم در عقیده صاحب آن خللی راجع به دین روی میداد آن وقت من دزد دین هم بودم!

منبع:http://www.nasr19.ir


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 22:22 ] [ یاران ذوالبر ]

بسم الله الرحمن الرحیم

حکایتی عرفانی

روزی شبلی(عارف مشهور)را دیدند الله الله می گفت،جوانی سوخته دل پرسید:چرا “لا اله الا الله” نمی گویی؟گفت ترسم چون”لا اله”بگویم به”الله” نرسیده نفسم گرفته شود.*

منبع:http://www.nasr19.ir


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
برچسب‌ها: داستان کوتاه,
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 22:16 ] [ یاران ذوالبر ]

بسم الله

سه سخن شیطان به موسی(ع)

۱-اگر به خاطرت گذشت که چیزی به کسی بدهی در دادن آن تعجیل کن والا تو را پشیمان میکنم

۲-با زن بیگانه در جای خلوت منشین و الا تو را به زنا می اندازم.

۳-هر گاه غضب بر تو مستولی شد جای خود را تغییر ده و الا تو را به فتنه می اندازم.

منبع:http://www.nasr19.ir


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
برچسب‌ها: سه سخن شیطان به موسی(ع),
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 22:12 ] [ یاران ذوالبر ]

روزی شاگرد یه راهب پیر هندو از او خواست که واسش یه درس بیاد موندی بده . راهب از شاگردش خواست کیسه نمک رو بیاره پیشش ، بعد یه مشت از اون نمک رو داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست اون آب رو سر بکشه . شاگرد فقط تونست یه جرعه کوچک از آب داخل لیوان رو بخوره  ، اونم بزحمت .
استادپرسید : " مزه اش چطور بود ؟ "
شاگردپاسخ داد : " بد جوری شور و تنده ، اصلا نمیشه خوردش "   
پیرهندواز شاگردش خواست یه مشت نمک برداره و اونو همراهی کنه  .
  رفتند تا رسیدن کنار دریاچه . استاد از او خواست تا  نمکها  رو داخل دریاچه بریزه ، بعد یه لیوان آب از دریاچه برداشت و داد دست شاگرد و ازش خواست اونو بنوشه .  شاگرد براحتی تمام آب داخل لیوان رو سر کشید .
استاداینبارهم از او مزه  آب داخل لیوان رو پرسید. شاگرد پاسخ داد : " کاملا معمولی بود . "
پیرهندو گفت : " رنجها و سختیهائی که انسان در طول زندگی با آنها روبرو میشه همچون یه مشت نمکه  و اما این روح و قدرت پذیرش انسانه که هر چه بزرگتر و وسیعتر بشه ،  میتونه بار اون همه رنج و اندوه  رو براحتی تحمل کنه ، بنابراین سعی کن یه دریا باشی تا یه لیوان آب ."

منبع:http://www.bitrin.com


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
برچسب‌ها: داستان کوتاه,
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 22:9 ] [ یاران ذوالبر ]

اقسام علم امام(علیه السلام)
قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(عِلْمُنا عَلى ثَلاثَهِ أَوْجُه: ماض وَغابِر وَحادِث، أَمَّا الْماضی فَتَفْسیرٌ، وَأَمَّا الْغابِرُ فَمَوْقُوفٌ، وَأَمَّا الْحادِثُ فَقَذْفٌ فیِ الْقُلُوبِ، وَنَقْرٌ فی الاَْسْماعِ، وَهُوَ أَفْضَلُ عِلْمِنا، وَلا نَبیَّ بَعْدَ نَبِیِّنا)[1]
علم ما اهل بیت(علیهم السلام) بر سه نوع است: علم به گذشته و آینده و حادث. علم گذشته، تفسیر است; علم آینده، موقوف است و علم حادث، انداختن در قلوب، و زمزمه در گوش هاست. این بخش، بهترین علم ماست و بعد از پیامبر ما، رسول دیگرى نخواهد بود.
شرح
این عبارت، بخشى از جواب امام زمان(علیه السلام) به سؤال على بن محمّد سمرى درباره ى علم امام است.
مرحوم مجلسى(رحمه الله) در مرآه العقول، در تفسیر این سه نوع علم مى فرماید:
علم ماضى یعنى علمى كه پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله وسلم)براى اهل بیت(علیهم السلام)تفسیر كرده اند; نیز شامل علومى است از وقایع گذشته درباره ى انبیا و امّت هاى پیشین، و حوادثى كه براى آنان اتّفاق افتاده و خبر از شروع امور و عوالم است.
مراد از «غابر»، علومى است كه به امور آینده تعلّق مى گیرد; زیرا، غابر به معناى «باقى» است. مراد از غابر خبرهاى حتمى است كه مربوط به آینده ى جهان است. و بدین سبب امام آن را به «موقوف» تفسیر كرده اند كه علومى كه تعلق به آینده ى جهان دارد، مختصّ به اهل بیت(علیهم السلام)است. موقوف، یعنى «مخصوص».
مراد از علم حادث، علمى است، كه به تجدد احوال موجودات، تجدّد پیدا مى كند، ویا تفصیل مجملات است ... مراد از «قذف در قلوب»،الهام الهى بدون واسطه ى ملك است.
مراد از «نقر در اسماع» الهام الهى است به واسطه ى ملك.
دلیل افضلیّت نوع سوم این است كه الهام ـ با واسطه یا بدون واسطه ـ به اهل بیت(علیهم السلام)اختصاص دارد.
از آن جا كه ادعاى الهام الهى، ممكن است انسان را به توهّم نبوّت بیندازد، حضرت در پایان به این نكته اشاره دارد كه پس از پیامبر ما، پیامبرى نخواهد آمد.

[1]. دلائل الإمامه، ص524، ح495 ; مدینه المعاجز، ج8، ص105، ح2720

منبع:http://www.daneshju.ir


موضوعات مرتبط: خواندنی های درباره معصومین، ،
برچسب‌ها: اقسام علم امام(علیه السلام),
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 21:56 ] [ یاران ذوالبر ]

کوهنوردی میخواست از بلندترین کوه بالا برود. او پس از سال ها آماده سازی ماجراجویی خود را آغاز کرد ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود میخواست تصمیم گرفت تنها از کوه بالا برود.

شب بلندی های کوه را تماما در بر گرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود و ابر روی ماه و ستاره ها را پوشانده بود. همانطور که از کوه بالا میرفت ، چند قدم مانده به قله کوه ، پایش لیز خورد و در حالی که به سرعت سقوط میکرد از کوه پرت شد. در حال سقوط فقط لکه های سیاهی را در مقابل چشمانش میدید و احساس وحشتناک مکیده شدن به وسیله قوه جاذبه او را در خود میگرفت.

ناگهان احساس کرد که طناب به دور کمرش محکم شد. بدنش میان آسمان و زمین معلق بود و فقط طناب ر ا نگه داشته بود و در این لحظه سکون برایش چاره ای نمانده بود جز آن که فریاد بکشد:

ـ خدایا کمکم کن!

ناگهان صدایی پر طنین که از آسمان شنیده می شد جواب داد:

ـ از من چه میخواهی؟

ـ ای خدا نجاتم بده!

- واقعا باور داری که من می توانم تو را نجات دهم؟

ـ البته که باور دارم.

ـ اگر باور داری طنابی که به کمرت بسته است را پاره کن!

یک لحظه سکوت ...

و مرد تصمیم گرفت با تمام نیرو به طناب بچسبد.

چند روز بعد در خبرها آمد: یک کوهنورد یخ زده را مرده پیدا کردند. بدنش از یک طناب آویزان بود و با دستهایش محکم طناب را گرفته بود در حالیکه او فقط یک متر با زمین فاصله داشت.

منبع:http://iman86.parsiblog.com


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
برچسب‌ها: چقدر خدایت را باور داری؟! ,
[ سه شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 21:48 ] [ یاران ذوالبر ]

درد دلی با خدا

به نام او که دل را آفرید تا درد دل گویم با خودش

من پر از خطایم و هر روز بر خطاهایم افزوده می شود ولی هنوز در وجودم چراغی به نام نماز روشن است.

چراغی که از نورش افلاک  هم روشن می شود ولی ای کاش قدر این چراغ را بدانم.

 اگر نماز نبود من الان اوضایم خیلی بدتر بود شاید دیگر مسلمان نبودم ولی با اینکه غرق گناهم ولی برای رسیدن به حقیقت این چراغ هنوز تلاش میکنم.

خدا یا مرا ببخش با هر آن چه کردم خدایا بر من رحم کن با هر خطایی که کردم خدایا با من مهربان باش با هر نامهربانی که کردم خدایا  جز تو که را دارم هیچ چیز جز تو ندارم یا رب غفار الذنوب.

خدا مرا دوست دارد ولی من نافرمانی او کردم چرا گناه می کنم خسته ام دیگر تاب راه رفتن ندارم در این دنیا که همه چیز سراب است من سر چشمه (خدا) را گم کرده ام

خدایا تویی ناظر اعمال من، تویی حاکم به رفتار من، تویی دانا به گفتار من، تویی عالم به احوال من، اگر به تو نگویم به که گویم دلم تنگ است از گناهانم دلم خسته است از کردارم مگر مولایم علی نبود که دردش را به چاه میگفت ان که بر همه عرب سرور بود خدایا من که بر خود هم سرور نیستم دردم به که گویم جز تو.

خدایا مرا بیش از پیش دوست بدار.

من محتاج محبت تو هستم.


موضوعات مرتبط: درد دل با خدا، ،
برچسب‌ها: درد دلی با خدا,
[ دو شنبه 21 فروردين 1391 ] [ 17:23 ] [ یاران ذوالبر ]

با وضو وارد شوید این خیمه گاه فاطمه (س) است    هر کسی آید به اینجا در پناه فاطمه (س) است

                     

              بگو مارد سخن با نام زهرا که تنها مانده ام تنهای تنها

                                                                  بگو مارد سخن با نام حیدر بگو از لاله های سرخ پرپر

     

سلام اینجا منطقه عملیاتی شرق کارون منطقه عمومی مارد 17 کیلومتری ابادان جایی عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا و عملیات ثامن الائمه در آن صورت گرفته.عملیات فرمانده کل قوا اولین عملیات بعد از بر کناری بنی صدر بود و عملیات ثامن عملیاتی بود که باعث شکسته شدن حصر ابادان شد و صدام بعد از این عملیات 7 تا از فرماندهای جنگش رو اعدام کرد.

اینجا جایست که من عید رفتم در این مکان 9 شهید گمنام خاکند البته این 9 شهید مثل شهدای گمنام شهر شما نیستند که تفحص شده باشن این شهدا تفحص نشده اند این شهدا همین جا خاک بوده اند. که دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده بودند.

از دوران جنگ مستنداتی هست که حسین خرزای و لشکرش در این مکان به عزاداری می پرداختند.

ولی بعد از جنگ دوباره این شهدا به فراموشی سپرده می شوند تا سال 79 که چندتا از اهالی دوباره این شهدا رو پیدا میکنن و به حفظ آثار میگند. تا سه سال قبل که سپاه استان بوشهر اینجا رو از  حفظ آثار میگره و شروع به ساختنش میکنه.

می دونید چرا اسم اینجا رو گذاشتند خمیه گاه حضرت فاطمه (س)؟

چون سال جز حضرت فاطمه (س) کسی بالا سر این شهدا نیومده. هنوزم وقتی عید تموم  میشه کسی دیگه اینجا نمیره جز حضرت فاطمه اخه این  شهدا مثل فرزندش ابی عبدالله غریبند و کسیو ندارند...

برا شادی روح شهدا مخصوصا این 9 شهید شرق کارون بلند صلوات.

برای مشاهده بقیه عکسا و خاطرات به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: دل نوشته ها و خاطرات خودم، ،
برچسب‌ها: خاطرا عید مارد,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 21:40 ] [ یاران ذوالبر ]

قصیده فانوس

مصطفی پورنجاتی

رمز سحر
روشنایی است
در ژرفنای شب
و فانوس
اشارتی است به خورشید
که از راه می‏رسد.
فاطمه
نام کوچک فانوس‏های شب است
که تا الهه صبح
مژده روشنی می‏دمد
از ملکوت بهشت
تا قلب زمینیان
تا کویر مدینه
آبشاری روان شده است، نامش: کوثر
که در عطش و تاریکی
آب و آفتاب
می‏دمد
و به رؤیای سیب‏ها
نقش حقیقت می‏زند
خطابه می‏خواند
بیدار می‏کند
بالا می‏برد و فرا می‏خواند
فاطمه
نام کوچک سیب‏های خداست
کودکی، سراسر خاک
می‏دود
گریه می‏کند و سراغ مادر می‏گیرد
فرصت میلاد را حتی، دریغش کرده‏اند
که پیش از آنکه به شهر غاصبان سفر کند
با خاطره آتش و دود
بدرود گفته است
فاطمه
نام مادر کودکی است که از یاد رفته است.

منبع:http://fatemiyat.blogfa.com


موضوعات مرتبط: اشعار مذهبی، ،
برچسب‌ها: قصیده فانوس,
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 10:29 ] [ یاران ذوالبر ]

داغ تو از جسم ها رد شد، وَ جان آتش گرفت

دید کافی نیست، برقی زد، جهان آتش گرفت

پیش از آن یخ بود و قطبی بود، عمری زیر صفر

پیکر خورشید هم از آن زمان آتش گرفت

 
هیزم از زور خجالت گونه هایش سرخ شد

تا که پشت چارچوب خانه تان آتش گرفت

در تحمّل کرد تا آتش نگیرد چون که تو...

در تحمّل کرد امّا ناگهان آتش گرفت

ناگهان پاییز شد هجده بهار زندگی ت

غنچه ای در برگ ریزِ این خزان آتش گرفت

حرف حرف واژه ها از سوز، خاکستر شدند

هر کجا تشریح داغت شد، بیان آتش گرفت

روز محشر عاشقی مان نقطه ی امّید ماست

با دلی لبریزِ تو کی می توان آتش گرفت؟

 

شاعر: علی اصغر ذاکری

منبع:http://emam8.com


موضوعات مرتبط: اشعار مذهبی، ،
برچسب‌ها: داغ تو از جسم ها رد شد, وَ جان آتش گرفت,
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 10:15 ] [ یاران ذوالبر ]

 هر چند عمر کوتاهی داشت اما در همین عمر کوتاه به گونه ای زیست که زندگیش سراسر سرمشق شد؛ سرمشق برای یک عمر زندگی عارفانه و عاشقانه، زندگی مملو از نورانیت و صمیمیت، و زندگی سرشار از موفقیت و زندگی با احساس مسئولیت کردن به آنچه در پیرامونش می گذشت. 

گمان نشود چون زن است تنها الگوی زنان است و مردان نمی توانند از او الگوبرداری کنند.
چون حضرت در انسانیت با همه انسانها مشترک است پس می تواند الگوی همگان باشد چه مرد و چه زن. اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها تنها الگویی برای زنان بود دیگر چه جای این کلام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود که فرموده باشند:
عَنِ الشَّیْخِ الْمُوَثَّقِ أَبِی عُمَرَ الْعَامِرِیِّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ قَالَ… وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص لِی أُسْوَةٌ حَسَنَة.۱ در توقیعی و نامه ای که از سوی امام عصر علیه السلام به واسطه یکی از نواب خاص حضرت در زمان غیبت صغری صادر شد آمده بود: دختر رسول خدا برای من الگویی نیکوست.
بنابراین دختر رسول خدا برای همگان الگوست. یکی از علمای معاصر در این باره می نویسد: «ایشان نه تنها الگویی برای زنان بلکه الگویی برای مردان نیز می باشد و چه بسا که در مرحله اول الگویی برای مردان و در مرحله دوم الگویی برای زنان باشد. دلیل آن این است که خداوند نور واحدی بیافرید و سپس آن را سه قسمت کرد، قسمت اول نور پیامبر مکرم اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و قسمت دوم نور مولای متقیان علی علیه السلام و ائمه هدی از فرزندانش و قسمت سوم نور فاطمه زهرا علیها السلام بود که خداوند آسمانها و زمین را با آن خلق کرد… پس نمی توان آن حضرت را فقط الگویی برای بانوان به شمار آورد زیرا ایشان بخشی از نور الهی می باشد و زن و مرد باید به طور مساوی از خلق و خو و سیره آن حضرت الگو برداری کنند.» ۲
از آنچه گذشت روشن شد که الگوپذیری از اول بانوی هستی، بخشی مختص به بانوان مؤمن است و بخشی برای عموم انسانهای خداجو است چه مرد و چه زن. در هر یک از این دو بخش نیز برخی رفتار فردی است و برخی رفتار اجتماعی است. در قسم اول به ما می آموزند که چگونه یک انسان کامل باشیم و در قسم دوم در جامعه چگونه حضور داشته باشیم و وظایف ما نسبت به جامعه چیست؟
حضرت زهرا علیهاالسلام فرمود: ای ابا الحسن من از پروردگار خود حیاء می کنم چیزی را از تو درخواست نمایم که تو بر آن توان و قدرت نداری. زنان دنیای معاصر باید از اینگونه جلوه های ایثار درس زندگی بگیرند و با ساده زیستی و مراقبت از خویشتن و دوری از آرزوی های زودگذر زندگی زناشویی را رنگی جاودانه زنند.

موضوعات مرتبط: مطالب مربوط به امام زمان، ،
برچسب‌ها: حضرت فاطمه الگوی امام زمان عج,
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 23:33 ] [ یاران ذوالبر ]
پرسش : آيا مخفي بودن قبر حضرت فاطمه ـ سلام الله عليها ـ با معلوم نبودن ظهور آقا امام زمان (عج) با هم ارتباطي دارد لطفاً توضيح دهيد؟
 

پاسخ :
بين مخفي بودن قبر حضرت فاطمه ـ سلام الله عليها ـ با معلوم و معين نبودن وقت ظهور امام عصر (عج) ارتباطي وجود ندارد زيرا عللي كه براي معلوم نبودن وقت ظهور امام ذكر كرده اند غير از ادله اي است كه براي مخفي ماندن قبر حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ ذكر كرده اند.
 

            


موضوعات مرتبط: مطالب مربوط به امام زمان، ،
برچسب‌ها: مخفي بودن قبر حضرت فاطمه و ارتباط با ظهور آقا امام زمان (عج),
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 22:39 ] [ یاران ذوالبر ]

دعایی برای رهایی از دشواری‌ها و گرفتنِ حاجت

از حضرت صاحب الزّمان(عج) برای مال باخته‌ای که مالی را از دست داده است و یا حاجتمندی که در طلب حاجت خویش است و کسی که گرفتاری و سختی او را احاطه کرده است، دعایی رسیده است که بر تکرار در قرائت آن دعا تأکید بسیار شده است. و آن دعای کوتاهی است که در ذیل می‌آید:

أنت الله الّذی مبدئ الخلق و معیدهم و أنت الله الّذی لاإله إلاّ أنت مدبّر الأمور و باعث من فی القبور و أنت الله لاإله إلاّ أنت.

القابض الباسط و أنت الله الّذی لاإله إلاّ أنت وارث الأرض و من علیها أسألک باسمک الّذی إذا دعیت به أجبت و إذا سئلت به أعطیت و أسألک بحقّ محمّد و أهل بیته و بحقّهم الّذی أوجبته علی نفسک أن تصلّی علی محمّد و آل محمّد و أن تقضی لی حاجتی السّاعة السّاعة یا سیّداه یا مولاه یا غیاثاه.

أسألک بکلّ اسمٍ سمّیته به نفسک واستأثرت به فی علم الغیب عندک أن تصلّی علی محمّد و آل محمّد و أن تعجّل خلاصنا من هذه الشّدّة، یا مقلّب القلوب والابصار یا سمیع الدّعاء برحمتک یا أرحم الرّاحمین إنّک علی کلّ شیءٍ قدیرٌ

 

ترجمه :

آن خدایِ آغازگرِ هستی و منتهایِ آن، تویی تو آن خدایی هستی که خدایی جز تو نیست. تدبیر امور به دست توست و تویی برانگیزندة همة مردمان از قبرها. و تو آن خدایی هستی که خدایی جز تو نیست.

به موقع سخت‌گیر و به موقع اهل گذشت هستی و تو آن خدایی هستی که خدایی جز تو نیست و تو وارث زمین و اهلِ آن هستی.

به آن اسمی از تو درخواست می‌کنم که اگر به آن نام خوانده شوی، اجابت می‌کنی و اگر به آن نام، موردِ پرسش قرار گیری، عطا می‌کنی. از تو می‌خواهم بر محمّد و آل محمّد درود فرستی و به حق آن کسی که رعایت حقّش را بر خودت سزاوار دانستی، از تو می‌خواهم بر محمّد و آل محمّد درود فرستی و هم اکنون، همین الان حاجت مرا برآوری، ای آقا و مولایِ من! ای پناهِ من!

به حقِّ هر اسمی که خودت را به آن نام خواندی و در علمِ غیبِ خود، آن را به خودت اختصاص دادی، از تو می‌خواهم در رهاییِ ما از این سختی تعجیل کنی. ای متحوّل سازندة دل‌ها و دیده‌ها! ای شنوندة نیایش‌ها! همانا تو بر هر کاری توانایی. به رحمتِ خودت، ای مهربان‌ترین مهربانان، بر ما ترحّم کن!

پی نوشت: گوهرهای ناب در کلام امام زمان علیه السلام ۲۲۳-۲۲۴

منبع:http://piy.ir


موضوعات مرتبط: دعاها و نمازهای حضرت، ،
برچسب‌ها: دعایی برای رهایی از دشواری‌ها و گرفتنِ حاجت,
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 22:33 ] [ یاران ذوالبر ]

لوح حضرت فاطمه (س) و امام زمان (عج)

یکی از مواردی که میتوان به استناد آن وجود امام زمان (ع) را اثبات کرد لوح حضرت فاطمه زهرا (س) است
حدیث لوح حضرت فاطمه(ع) را بسیارى از محدثین شیعه از جمله شیخ طوسى، شیخ مفید، شیخ صدوق وشیخ کلینى نقل کرده اند. در این حدیث، نام تمام ائمه (ع) از اول تا آخر و نام حضرت مهدى (ع) آمده است.وما از طریق آن میتوانیم ادعای وجود امام زمان (عج) واینکه ایشان فرزند امام حسن عسکری (ع) هستند رااثبات کنیم
مثلا در کتاب کمال الدین و تمام النعمة (باب 28) از محدث جلیل القدر «ابو جعفر محمد بن على بن حسن بن بابویه قمى» مشهور به شیخ صدوق (م.381هـ) روایاتى درباره لوح حضرت زهرا(س) آمده است که در آن لوح به نام و تعداد امامان(ع) اشاره شده است. (1)
در این مقالْ سه حدیث را یادآور مى شویم و سپس به توضیح حدیث لوح مى پردازیم.
 

                  


موضوعات مرتبط: مطالب مربوط به امام زمان، ،
برچسب‌ها: لوح حضرت فاطمه (س) و امام زمان (عج),
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 21:54 ] [ یاران ذوالبر ]

          

عالم بزرگوار، عراقي (ره) در کتاب «دارالسّلام» مي نويسد:
ملّا قاسم رشتي (ره) نقل کرده است: به اصفهان رفتم و به مقبره ي تخت فولاد، روزي که پنجشنبه نبود، روانه شدم. چون در آن ديار غريب بودم، نمي دانستم که مردم آن شهر فقط شب هاي جمعه به زيارت اهل قبور مي روند و در ديگر ايّام، مقبره خالي از مردم است و چيزي در آنجا يافت نمي شود.
وقتي در خيابان قدم بر مي داشتم، ميل داشتم که قلياني بکشم. خادمي که همراه من بود گفت: در اين اطراف جز شب هاي جمعه چيزي پيدا نمي شود.
من هم گفتم: زيارت اهل قبور را براي کشيدن قليان ترک نمي کنم و داخل قبرستان شدم و شروع به قرائت فاتحه کردم. ناگاه مردي را در شکل و هيئت درويش ها مشاهده نمودم که در گوشه ي حياط نشسته بود.
آن شخص گفت: «ملّا قاسم؛ چرا وقتي وارد شدي، طبق سنّت پيامبر (ص) سلام نکردي؟» شرمنده شدم و از او معذرت خواستم و گفتم: دور بودم و مي خواستم وقتي نزديک شدم سلام کنم.
فرمود: «نه، شما اهل علم ادب نداريد». هيبتش بر دلم افتاد و به او نزديک شدم و سلامش نمودم. جوابم داد و نام والدين مرا برد. گفت: «آنها فرزند پسر نداشتند و پدرت نذر کرد که اگر خداوند به او فرزند پسري عنايت کند، او را از اهل حديث و از نيکان قرار دهد. آنگاه خدا تو را به او عنايت کرد و او هم به نذرش وفا نمود».
گفتم: بلي؛ اين را شنيده ام. سپس گفت: «اگر مي خواهي قليان بکشي در کيسه ي من موجود است، بردار و آماده کن تا با هم بکشيم».
 


موضوعات مرتبط: مطالب مربوط به امام زمان، ،
برچسب‌ها: توسّل به حضرت فاطمه (س) نزد امام زمان (ع),
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 21:43 ] [ یاران ذوالبر ]

                      شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) تسلیت باد 

 

پاداش سلام بر فاطمه زهرا

يزيد بن عبدالملك نوفلى از پدرش از جدش چنين روايت كرده است:
روزى خدمت حضرت فاطمه زهرا (س) مشرف شدم، ابتدا آن حضرت بر من سلام كرد و فرمود: پدرم (در زمان حياتش) فرمود: هركس سه روز بر من و تو سلام كند، بهشت براى او خواهد بود.
از حضرتش پرسيدم: آيا اين مطلب مخصوص دوران حيات و زندگى شما و آن حضرت است و يا شامل بعد از فوت شما و ايشان نيز خواهد بود؟
فرمود: هم در زمان زندگى و هم پس از مرگ ما. (1) 

1ـ مناقب ابن‏مغازلى شافعى، ص 363.

حضرت فاطمه (س) درکلام معصومین (ع)

۱٫ امام صادق(علیه السلام):
إِنَّ اللهَ تَبارَکَ وَ تَعالی أَمْهَرَ فاطِمَة ـ عَلَیْها السَّلام ـ رَبْعَ الْدُّنْیا فَرُبْعَها لَها وَ أْمْهَرَها الْجَنَّةَ وَ الْنّارَ تُدْخِلُ اَعْداءَها النّار وَ تُدْخِلُ اَوْلِیاءَها الْجَنَّة.[۱]

به راستی که خداوند تبارک و تعالی یک چهارم دنیا را کابین فاطمه(سلام الله علیها) قرار داد. پس یک چهارم دنیا برای اوست و بهشت و دوزخ را نیز مهریه‌ او قرار داد که دشمنان خود را در آتش دوزخ و دوستان خویش را به بهشت داخل کند.

۲٫ امام صادق(علیه السلام):
فَمَنْ عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِها فَقَد اَدْرَکَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ.[۲]
هرکس به شناخت حقیقی فاطمه(س) دست یابد، بی‌گمان شب قدر را درک کرده است.

۳٫ رسول‌ خدا(صلی الله علیه و آله و سلم):
اِنَّ فاطِمَةَ خُلِقَتْ حَوْرِیَةَ فِی صُورةِ اِنْسِیة.[۳]
بی‌شک، فاطمه حوریه‌ای است که در سیمای انسان آفریده شد.

۴٫ امام باقر(علیه السلام):
اِنَما سُمیِّتْ فاطِمَةُ بِنْت مُحَمَّدِ «الطاهِرَة»، لِطَهارَتِها مِنْ کُلٍّ دنَسٍ، وَ طَهارَتِها مِنْ کُلِّ رَفَثٍ.
همانا فاطمه دختر محمد(ص) طاهره نام نهاده شد به دلیل پاکیزگی او از هر پلیدی و آلودگى.[۴]

۵٫‌رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم):
یا سَلْمان! اِنَّ ابْنَتِی فاطِمَه مَلأ الله قَلْبَها وَ جَوارِحَها اِیماناً اِلیَ مَشاشِها تَفرَّغَتْ لِطاعَةِاللهِ.
ای سلمان! خدای تعالی چنان دل و جان و تمام اعضا وجوارح دخترم، فاطمه را به ایمان پر کرده که خود را برای عبادت و فرمانبرداری حق‌تعالی یک‌سره از همه چیز فارغ ساخته است.

پی نوشت ها:

[۱]. بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۵٫
[۲]. همان، ص ۶۵٫
[۳]. همان، ج ۸۱، ص ۱۱۲٫
[۴]. همان، ج ۴۳، ص ۱۹٫


برچسب‌ها: شهادت حضرت فاطمه (س),
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 21:23 ] [ یاران ذوالبر ]

 من خدا را  دارم کوله بارم بر دوش،

   سفری بی همراه،

   گم شدن تا ته تنهایی محض،

    هر کجا لرزیدی،

    از سفر ترسیدی،

      تو بگو از ته دل،

     من خدا را دارم


موضوعات مرتبط: اشعار مذهبی، ،
برچسب‌ها: من خدا را دارم,
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 18:47 ] [ یاران ذوالبر ]

جبرئیل یکی از چهار ملائکة الهی است که خداوند او را بر دیگر ملائک برتری داده و برگزیده است. گاه در روایات از او با تعبیر «طاووس الملائکه» یاد شده که از برتری او بر دیگر ملائک از حیث جمال و زیبایی حکایت می‌‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از ماهنامه موعود در مقاطع مختلف پس از ظهور، جبرئیل و میکائیل حضور ملموسی دارند، که از آن جمله می‌‌توان به سرآغاز ظهور و هنگامة بیعت با حضرت مهدی(ع) در «مسجدالحرام» و نیز لشکر کشی برای نبرد با سفیانی21و شکست و کشتن او اشاره کرد.

      


موضوعات مرتبط: مطالب مربوط به امام زمان، ،
برچسب‌ها: نحوه حضور جبرئیل در ظهور امام زمان(ع),
ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 17:26 ] [ یاران ذوالبر ]

دل سوختن عزرائیل

                  

روزی رسول خدا (ص) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر(ص) از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟
عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:

1- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.
۲- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.
در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (ص) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم.

منبع:http://amstory.mihanblog.com


موضوعات مرتبط: داستان کوتاه آموزنده، ،
برچسب‌ها: داستان کوتاه,
[ دو شنبه 14 فروردين 1391 ] [ 21:16 ] [ یاران ذوالبر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

عمریست که از حضور او جا ماندیم در غربت سرد خویش تنها ماندیم او منتظرست که ما برگردیم ماییم که در غیبت کبری ماندیم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه.
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 فروردين 1394 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 784
بازدید کل : 49104
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 317
تعداد آنلاین : 1

Alternative content