در انتظار ذوالبر

در انتظار ذوالبر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند





پيوندهای روزانه
طراح قالب

                                       ايستادگي بر تاريخ با نهضت امام خميني(ره)

امام خمینی(ره)پیامبر تازه‌ای نبود،اما او از یادآوران بود،از مخاطبان(أنت مذکر)که عهد فطری مردمان باخداوند رابه آنان یادآوری کرد وپس از چندقرن که از هبوط بشر در مصداق جمع کلی می گذشت چون اسلاف خویش از ابراهیم واسماعیل و محمد(ص)دوره‌ای از جاهلیت را شکست وعصر دیگری ازدین‌داری راآغاز کرد.این عصر تازه را بایدعصر خمینی(ره)نام نهاد.

 

 

                                              منبع:http://basirat-bushehr.blogfa.com

 

امام خمینی (ره) از 22 بهمن همچون 15 خرداد، 17 شهریور، 12 فروردین و ... به عنوان «ایام الله » یاد کردند و درباره چنین ایامی فرمودند: «بر ملت شریف ماست که این ایام الله را - که هدیه هایی از عالم غیب ربوبی است - با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهداری کنند»

22 بهمن نیز یکی از روزهایی است که خداوند متعال نعمت بزرگ پیروزی را به ملت به پاخاسته ایران اسلامی عطا فرمود و به فرموده امام امت از ایام الله گردید.

ملتی که سال‌های سال زیر چکمه های حکام جور و دژخیمان خودفروخته، آخرین نفس های حیات خود را می کشید، خداوند متعال با برانگیختن رهبری فرزانه و بی نظیر روح تازه ای در آن ها دمید و با حرکتی یک پارچه و پرخروش، با سلاح ایمان و رهبریت روح خدا در مقابل طاغوتیان تا دندان مسلح ایستادند و لطف بزرگ الهی و نعمت پیروزی را نصیب خود گردانیدند.

صدور انقلاب از منظر امام خمینی(ره)مبدع آن ایده است که فرمودند:ما انقلابمان را به تمام جهانیان صادر می کنیم.چنانکه امام خامنه ای(مدظله)با اشاره به این مهم،در ضرورت بیان می فرمایند:انقلاب اسلامی ونظام اسلامی،مفاهیم بکر و تازه‌ای دردنیادارد؛مفاهیمی داردکه اگر چه مشترکاتی با دنیا دارد اما اختصاصاتی دارد که این رااز شبه خودش در مکاتب گوناگون وجریان های فکری ونحله های فکری دنیا جدا می کند؛بایدآن رادر بیاوریم وپایش هم بایستیم وبیان کنیم.

آیاامروزه همین خیزش های فراگیرستم کشیدگان جهان بالاخص در کشورهای اسلامی ریشه در اندیشه ونهضت امام خمینی(ره)ندارد؟

آیاخیزش99درصدی مردم غرب (جنبش وال استریت)نماد روشنی از بحران نظام سرمایه با اندیشه لیبرال که رهبران ایران اسلامی وعده تحقق آن را داده بودند نیست؟

این انقلاب هم در محتوا وهم در نحوه ی ارایه رسالت نشان دادکه حامل پیامیست ناب برای انسان امروزکه به گفته  امام خامنه ای دو جهت دارد:یک جهت مبارزه با استبداد داخلی ...جهت دیگر وجهه سخن وپیام نو برای دنیا وبشریت است این چیزی است که دنیا را به خود جذب کرد؛والافلان متفکر اروپایی یاغربی یاآفریقایی یاآمریکای لاتین که امام وانقلاب ونظام اسلامی وحرکت مردم را ستایش می کند...پیام جهانی وانسانی اسلام است که اورابه ستایش وادار می کند.جنبه دوم بسیار مهم است؛ما باید بتوانیم این را بیان کنیم.

همان گونه که بیان شد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عوامل زیادی داشت، سخن گفتن پیرامون همه آن ها مجالی دیگر می طلبد. ما در این جا فقط به یکی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم و آن اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت برای انجام مقصد الهی و مقدس انقلاب; یعنی، از بین بردن طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی برای تحقق حق و عدالت در جامعه بود.

هیچ کس تردید ندارد که اتحاد و همدلی معجزه می آفریند و بزرگترین موانع راه ترقی و پیشرفت را از سر راه بر می دارد. و قوی ترین دشمنان را نابود می سازد.

امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: «انه لا غناء فی کثرة عددکم مع قلة اجتماع قلوبکم ...;
در زیادی تعداد شما بی نیازی نیست [و این زیادی تعداد ثمربخش نخواهد بود] در صورتی که اجتماع دل های شما اندک باشد.»

بدین جهت امام امت قدس سره و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله) همواره مردم را به وحدت کلمه دعوت کرده اند و آن ها را از تفرقه و جدایی برحذر داشتند.

اما سنت و روش فرعون ها و طاغوت ها در طول تاریخ این است که مردم را به دسته های مختلف تقسیم می کنند و بین آن ها اختلاف می اندازند و آن ها را به استضعاف می کشانند تا قدرت قیام و ایستادن در مقابل آن ها را نداشته باشند و آن ها بتوانند سلطه ظالمانه خود را بر مردم حفظ کنند./اختصاصی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بیانات و مقالات کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر، ،
برچسب‌ها: مقالات کانون بصیرت,
[ یک شنبه 23 بهمن 1390 ] [ 20:14 ] [ یاران ذوالبر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

عمریست که از حضور او جا ماندیم در غربت سرد خویش تنها ماندیم او منتظرست که ما برگردیم ماییم که در غیبت کبری ماندیم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه.
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 فروردين 1394 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 246
بازدید هفته : 531
بازدید ماه : 522
بازدید کل : 53233
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 317
تعداد آنلاین : 1